יום חמישי, 30 במאי 2013

משרדים בתל אביב – מה עתיד פה ב 50 השנים הבאות

אדריכלים ויזמים מכל העולם שוקדים ימים ולילות על מיזמי העתיד, בשילוב עם פיתוח אזורים וחידושים שעוד לא ראו מעולם. הצורך לחדש, לרענן, ליעל וליצור הם שמניעים אותם לחשוב על העתיד. לא העתיד בשנתיים הקורות אלא דווקא על איך יראו נופי העולם בעוד 50 שנים.

בשביל לתכנן בקפידה מבנים שיספקו שירותים מתקדמים, ניתן לראות ניצני מהפכה בבניה כבר בימים אלו, בגורדי השחקים הגדולים בעולם, בעיצובם ובייעודיהם. כמדברים על גורדי שחקים לא מתכוונים רק לבנייני משרדים ועסקים אלא גם בנייני מגורים.

אם עד היום רוב השוק של גורדי השחקים הופנה למסחר ועסקים, היום הדבר שונה והמגמה מתפתחת היא להפוך את המבנים לקומפלקסים ייחודיים המשלבים מסחר לצד מגורים. הצורך בנגישות מירבית, במיוחד באיזורים צפופים ועמוסים הוא הכרח המציאות והוא יכול להוות יעול משמעותי לזמן ואפילו יתרום לאיכות הסביבה.

אז איך כל זה קשור לתל אביב הקטנה שלנו?


אדריכלי ישראל הנימנים עם אדריכלי העולם המערבי, שואפים לחדש ולרענן בכל הזדמנות וגם הם צופים את העתיד לבוא ובהתאם מתכננים את העיר תל אביב ובכלל את גוש דן במגוון פרוייקטים מתקדמים, אשר חלקם יפרסו לאורך השנים וחלקם בתהליכים מתהווים של ממש.

כידוע, בארץ כל פרוייקט נפרס לאורך מספר שנים וישנם אפילו כאלו הנפרסים על עשורים. אחד מאותם הפרוייקטים העתידים להיבנות הוא פרוייקט הרכבת הקלה בירושלים שמטרתו לשפר את התחבורה הפנימית בתל אביב ולאפשר נגישות מלאה למקומות בעיר, במקביל למערכת הרכבות הארצית והתחבורה במוניות ואוטובוסים. פרוייקט הרכבת הקלה בתל אביב בשלבי תכנון ועתיד להיות חלק מהמהפכה של תל אביב.

תל אביב 2013

מלבד התחבורה גם הצפיפות במגורים, היעדר השטחים המיועדים לפארקים ציבוריים והביקוש העולה של צעירים בעיקר להגיע לעיר הגדולה הם צרות של העיר.

כבר בעבר מצאו את הפיתרון של בנייה לגובה, אך היום השאיפה היא בנייה לגובה המיועדת להרחיב את שוק ההיצע הנדל"ני של תל אביב ובעצם לשבור את בועת הנדל"ן השוברת שיאי מחירים מידי שנה. גורדי השחקים שישלבו מסחר לצד מגורים ויכללו בתוכם: פארקים וצמחיה, גינות ציבוריות בקומות שונות, שטחים פתוחים, מתחמים מסחריים, בנקים, קופות חולים, מקומות בילוי ואפילו מלונות.

אל אותם קומפלקסים של גורדי שחקים משולבים יבנו באופן תת קרקעי רכבות מהירות וכן תחנות של רכבת קלה ותחבורה ציבורית נוספת. כל אלו ישפרו את דרכי ההגעה לעיר וההתניידות בתוכה. המעבר לשימוש בתחבורה ציבורית נוחה, יעילה, מגוונת ורחבת יעדים ישפר באופן משמעותי את הנגישות לעיר ובתוכה, אך מעל הכל יתרמו לסביבה.

תרומת הקדמה למסחר ולעסקים בעיר


מתחת גורדי השחקים העתידים להיבנות, יבנו מתחמים מסחריים עשירים שיאפשרו קרבה ממשית ללקוחות פוטנציאליים. אם עד היום לקוח קרוב נחשב בשכונה הסמוכה וברדיוס של 20 ק"מ, בעתיד הלקוחות יוכלו להיות ממש מעל העסק ורק לרדת במעלית הנכונה לקומה הנכונה. מתחמים מסחריים שוכנתיים הם מגמה שכבר היום הופכת להיות טרנד חיוני ומצליח בכל שכונה, אפילו אלו המקורבות ללב המסחר, ולא רק בתל אביב.

המבנים החדשים, עתידים להיבנות בצורות אמפרפיות, קומות לא אחידות בגודלן, בצבעים בהירים ומאירי פנים ובעיקר, לשבור את התדמית התעשייתית של מבני הברזל והזכוכיות של גורדי השחקים. בנוסך, המבנים עתידים לשלב טכנולוגיות מתקדמות וחסכוניות. מערכות מיזוג אוויר, אינסטלציה וחשמל יהיו ידידותיים לסביבה, ימוחזרו ויופקו מהשמש באופן מרוכז לכל מבנה ויצמצמו את עלויות המחיה והשכירות פלאים.

אם כך, אלו שיחפשו משרדים להשכרה בתל אביב בעוד כ-50 שנים יוכלו לבחור משרדים סטנדרטיים בבניין בן 60 קומות או משרדים מפוארים להשכרה בתל אביב בבניינים בני 70 קומות ומעלה. ולהוות חלק מנוף אורבני צעיר, חדשני, מהפכני ואיכותי לסביבה בלב בירת הכלכלה של ישראל – תל אביב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתכם!

צוות נת"מ שירותי נדל"ן

רשומות פופולריות

Translate