יום ראשון, 4 במאי 2014

היערכות בנייני משרדים בתל אביב לקיץ ולחורף


בניהול בנייני משרדים בתל אביב ישנם סוגים שונים של היערכויות הנקבעים על פי עונות השנה. אם בעל רכב חייב לבצע כל שנה טסט אשר לקראתו יעשה גם היערכות בהתאם לעונה, כך גם בניהול של בניין משרדים, אך ישנו שוני בין היערכות לחורף ובין ההיערכות לקיץ. פעמיים בשנה נעשית בפיקוח מנהל הנכס היערכות כזו, על מנת שמערכות הבניין יתפקדו כמו שצריך במשך כל השנה או העונה הקרובה.

ההיערכות לקראת החורף

לקראת החורף, ישנן בדיקות שונות הנדרשות בבניין. ראשית כל, כאשר מוחלף מיזוג האוויר מחימום לקירור, חייבים לערוך בדיקה יסודית של מערכת המיזוג, הכוללות בדיקת טמפרטורה, בדיקה של מסננים, בדיקת גז המזגן וכמובן כל מה שקשור בתקינות של המערכת ושל המפוחים. דבר שני, צריך לבדוק את תקינותן של המשאבות, משום שנושא המים בעייתי ביותר בחורף. חייבים לבדוק את תקינותו של הגג ואת האטימות המושלמת לנזילות כלשהן, בודקים את אטימות החלונות והדלתות החיצוניות לחדירת מים. כמו כן, אמור הדבר לגבי חדרי המעליות ואזורים אחרים אשר בהם מותקנות מערכות הבקרה של המבנה.

היערכות לקראת הקיץ

לקראת בוא הקיץ, מנהל הבניין אחראי לערוך בדיקת תקינות כוללת לכל המערכות הרגישות יותר לפגיעות בקיץ, למשל בכל הקשור לפיתוח הסביבתי, יש לבדוק את מערכת ההשקיה מחוץ לבניין, את אטימותם של אזורים ציבוריים כדי למנוע הוצאות קירור מיותרות במערכת המיזוג וכו'. לקראת תאריכים של פעילות חריגה ישנה היערכות מיוחדת, לדוגמה במקרה של הצגה עם קהל, כשמדובר בבניין עם מרכז קניות.

היערכות תקופתית

פעמיים בשנה בנייני משרדים בתל אביב עורכים בדיקות בטיחות. בדיקת הבטיחות נקבעת מראש לתאריכים קבועים בהם עורך את הבדיקה מומחה בטיחות מקצועי, ואחריה מוגש דו"ח שעל פיו יש לתקן את הליקויים במידה ונמצאו כאלה.

על מנהל הבניין להיות ערני לשינויים שנכתבים בנהלים או בתקנים החוקיים, כגון בתחומי כבאות, מיזוג אוויר, בטיחות ואחרים. לצורך מטרה זו נערכות הכשרות מנהלים, ובהן נלמדים הנהלים החדשים, נערכות הדרכות וסימולציות למטרת תרגול השינויים בהיערכות התקופתית או בנוהלי החירום. גם מערכות הניטור נבדקות ונעשה בהן כיול על מנת לשמור על הדיוק המרבי במהלך הניטור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתכם!

צוות נת"מ שירותי נדל"ן

רשומות פופולריות

Translate